förhållanderådgivarN^

JA TÄNKTE! eftersom jag har varit i många dåliga och faktiskt lärt mig jävligt mycket så tänkte jag för er som inte vet eller riktigt förstår förklara för er när ni väl ska göra slut och när det är fel kille

I ett förhållande funkar det inte att bara ge utan att få tillbaka något, beter sig en kille så är det bara ner i papperskorgen. Varför ska man ge sin energi och kärlek till någon som bara tar emot och inte ger något tillbaka? Ex vi säger att jag har en pojkvän och gör jätte söta saker till honom, säger söta saker, gör romantiska grejjer men jag får aldrig ens ett tack tillbaka.. En kille är en kille och kommer aldrig ändra sig och känner man att det väl går utåt gör slut direkt istället för att vela och tro det kommer bli bättre för det kommer det aldrig.

själv har jag varit i ett förhållande då det levde på att bråka och tjura, det funkar inte över huvud taget.. det är inte kärlek det är bara en dålig vana, När man väl gör slut så tänker man " jag älskar honom blabla, vi kan klara detta" men inse det rann ut för sanden för länge sedan. Det är inte personen i sig man saknar, det är känslan av att bråka med någon och vara sur man saknar. Man måste våga testa nytt, våga leva livet!

Vi alla är för ung för att binda oss man kan inte gå och förlova sig ex bara för att man känner den dära tryggheten och vill ha något för att visa upp.. När man väl förlovar sig så måste man veta att detta är verkligen helt rätt, det här gör jag för att jag vill leva med denna person resten av mitt liv och inte bara för att "visa upp det" eller bara för att ha tryggheten där.

Känslan av att något inte står rätt till, JA den känslan har vi tjejer .. När vi får den magkänslan är den oftast rätt. så får ni någon aning på eran pojkvän så kika upp vad som pågår..


MEN även vi tjejer har svagheter, vi är oftast väldigt avundsjuka. Själv tänker jag så här : Varför ska jag vara avundsjuk då det bara blir sämre? ingen vill bli sårad och det är det som sätter ribban tror jag. men tänk så här, om ni väl får reda att pojkvännen är otrogen då är det ju killen det är fel på inte du.. det är han som är falsk, han som gått bakom ryggen så varför ska du gråta över bortspilld mjölk? Det är bara nypa sig i armen och leva vidare, Ett liv du är värd, och inte leva med en människa som kan såra dig. Otrogen en gång alltid otrogen som jag brukar säga. Det finns 1000000 killar även om man inte kan tro det så tiden läker faktiskt alla sår!






Postat av: Natta

Du är fan smartare än du ser ut Jullan! ;D Haha, nä men skämt åsido! Riktigt smart sagt! Du kan ju iaf! Haha<3

2011-09-25 @ 15:35:32
URL: http://sivisamari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: